Βρεφικό – Μεταβρεφικό
Δραστηριότητες για βρέφη 6- 12 μηνών και μεγαλύτερα βρέφη 12- 24 μηνών:
♥ Παιχνίδι μίμησης κινήσεων
♥ Παιχνίδι με απομάκρυνση αντικειμένων για να δελεάσουμε το παιδί να κινηθεί προς το μέρος μας
♥ Παιχνίδι με χρήση μουσικών οργάνων και ήχων
♥ Παιχνίδια εξάσκησης αντιληπτικότητας και συγκέντρωσης προσοχής με πολύχρωμες εικόνες και οικοδομικό υλικό
♥ Παιχνίδι με σφηνώματα για ανάπτυξη αδρής κινητικότητας
♥ Παιχνίδι με εικόνες ή puzzle με σκοπό την ενθάρρυνση ομιλίας μονοσύλλαβων λέξεων ή λέξεων περισσότερων συλλαβών
♥ Ελεύθερο παιχνίδι εξερεύνησης
♥ Ασκήσεις ηρεμίας και χαλάρωσης πριν τον ύπνο ( baby massage)
♥ Το επίπεδο δυσκολίας των δραστηριοτήτων θα αλλάζει ανάλογα με το αναπτυξιακό στάδιο κάθε παιδιού.
Μεταβρεφικό (2-3 ετών)
Η υπέροχη αλλά και γεμάτη εκπλήξεις ηλικία των δύο ετών!!!
Σε αυτή την ηλικία το παιδί θα κατακτήσει τα βασικά αναπτυξιακά ορόσημα!!! Θα αισθάνεται περισσότερο αυτόνομο και θα κάνει χρήση νέων δεξιοτήτων. Σε αυτό το στάδιο, το παιδί θα βιώσει πολλές αλλαγές :
♥ Στην κίνηση (καλύτερη ισορροπία /βάδισμα/ αυτοεξυπηρέτηση)
♥ Στη γλωσσική ανάπτυξη (βελτίωση λεξιλογίου / αναγνώριση του «εμείς» και του «εγώ» στο παιχνίδι)
♥ Στη φαντασία (χρήση συμβολικού παιχνιδιού / μιμήσεις)
♥ Στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη (ξεκινούν οι διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των παιδιών /οι φίλοι πια είναι πολύ σημαντικοί)
Σκοπός μας, μέσω ενός περιβάλλοντος αγάπης , θαλπωρής, φαντασίας και πολλών ερεθισμάτων , είναι το παιδί να εξελίξει όλους τους παρακάτω τομείς ανάπτυξης με το κέφι και την ζωντάνια που διακατέχουν αυτή την ηλικία!
Τομείς ανάπτυξης και δραστηριότητες
♥ Γλωσσική Ανάπτυξη:
- Ερχόμαστε σε επαφή με τα γράμματα και τους αριθμούς μέσω τραγουδιών και puzzle.
- Ανάπτυξη λεξιλογίου μέσω της αναγνώρισης αντικειμένων , χρήσης ανάλογων καρτών και puzzle.
- Ανάγνωση ιστοριών και παραμυθιών με σκοπό την αναγνώριση προσώπων μέσω εικόνων.
♥ Γνωριμία με τα μαθηματικά:
- Αναγνώριση μοτίβων χρωμάτων και σχημάτων μέσω οικοδομικού υλικού.
- Ερχόμαστε σε επαφή με τους αριθμούς μέσω τραγουδιών και puzzle.
- Ομαδοποίηση και σύγκριση αντικειμένων με βάση τα χαρακτηριστικά τους ( πχ. κόκκινα και κίτρινα τουβλάκια)
- Προσπάθεια αναγνώρισης χρονικής αλληλουχίας μιας ιστορίας μέσω εικόνων.
- Αντίληψη της έννοιας του χρόνου ( πρωί – βράδυ / μέρα – νύχτα / εχθές- σήμερα – αύριο )
♥ Λεπτή κινητικότητα:
- Ενθάρρυνση δημιουργικότητας με κατασκευές και ζωγραφιές
- Χρήση μαρκαδόρων
- Ζωγραφική με δακτυλομπογιές
- Χρωματίζω ακολουθώντας γραμμές και σχήματα
♥ Συναισθηματική και κινητική ανάπτυξη:
- Ενθάρρυνση των παιδιών να ελέγχουν τις κινήσεις τους και τις βασικές ανάγκες τους όπως να περπατούν, να φορούν τα παπούτσια τους , να κάθονται στο τραπέζι σωστά, να πηγαίνουν τουαλέτα και να τρώνε μόνα τους με σκοπό την απόκτηση. αυτοπεποίθησης ,την αυτονομία τους και την αντίληψη του χώρου γύρω τους.
- Χρήση αισθητηριακών πινάκων με στόχο την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας .
- Ερχόμαστε σε επαφή με διάφορα υλικά για να αναπτύξουμε την ικανότητα της αφής.
- Ομαδικές δραστηριότητες με σκοπό την ανάπτυξη αισθήματος της συνεργατικότητας και του «μοιράζομαι »
♥ Μουσικοκινητική ανάπτυξη :
- Χρήση μουσικών οργάνων και διάκριση ήχων.
- Χορός και μουσική.
- Παιδικά τραγούδια ( ανάπτυξη λεξιλογίου)
- Συγχρονισμός κινούμαστε με τον ρυθμό.
♥ Φυσική αγωγή:
- Ερχόμαστε σε συχνή επαφή με τη φύση και τα λουλούδια
- Παίζουμε ελεύθερα στην εξωτερική αυλή
- Σκυταλοδρομίες
- Διαδρομές με εμπόδια
- Bubbles chasing
- Toddlers yoga ( ασκήσεις ενδυνάμωσης)
Φυσικά η χρήση της αγγλικής γλώσσας θα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής και ψυχαγωγικής διαδικασίας.
Στάδια στα οποία βρίσκεται και αναπτύσσει ηλικιακά το παιδί:
Στάδια | Βρεφικό | Μεταβρεφικό | Παιδιά 2-3 ετών |
Κινητικότητας | Κάθεται / φτάνει αντικείμενα – τα μεταφέρει | Κάθεται χωρίς βοήθεια / μπουσουλάει / προσπαθεί να σηκωθεί | Περπατά/ τρέχει/σκαρφαλώνει/ μεταφέρει αντικείμενα |
Γνωστικής ικανότητας | Εξερευνει / ανακαλύπτει με τις αισθήσεις του ( χέρια- στόμα) | Μιμήται κινήσεις άλλων / βρίσκει κρυμμένα παιχνίδια / σωστή χρήση αντικειμένων( πχ. μπουκάλι ) | Ομαδοποιεί χρώματα- σχήματα / ξεκινά το συμβολικό παιχνίδι /παίζει μεθοδικά – ζωγραφίζει |
Αντιληπτικής ικανότητας | Ανταποκρίνεται σε οπτικά κινούμενα αντικείμενα / ήχους/ εκφράζει χαρά-δυσαρέσκεια | Σπρώχνει αντικείμενα με τα χέρια / τοποθετεί ή βγάζει αντικείμενα από το κουτί | Ακολουθεί απλές οδηγίες/συγκεντρώνει περισσότερη ώρα την προσοχή του σε κάτι |
Ομιλίας | Προσπαθεί να μιλήσει(συνήθως χρήση συμφώνων) | Προσέχει τους διαλόγους / λέει κάποιες λέξεις ( πχ. μαμά – μπαμπά- όχι ) | Ονοματίζει αντικείμενα- πρόσωπα/ σχηματίζει απλές φράσεις / επαναλαμβάνει ήχους – λέξεις |
Κοινωνικοποίησης | Αλληλεπιδρά με συνομιλήκους- εκφράζει συναισθήματα χαράς | Εκφράζει προτίμηση σε κάποιον / υπάρχει το αίσθημα αποχωρισμού | Διακρίνει τον εαυτό του από τους άλους / μιμήται συμπεριφορές /άγχος αποχωρισμού |